Αρχική Ειδήσεις Στόχος να λειτουργήσει έως το 2025 κινεζικό εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα...

Στόχος να λειτουργήσει έως το 2025 κινεζικό εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Πορτογαλία

Ο Gameiro δήλωσε ότι το πρώτο εργοστάσιο της CALB στην Ευρώπη θα κατασκευαστεί σε διάφορες φάσεις, με την πρώτη να περιλαμβάνει την κατασκευή της βιομηχανικής μονάδας σε «50 από τα 100 εκτάρια» γης

41
0

Ένας κινέζος κατασκευαστής, η Aviation Lithium Battery Technology, επιθυμεί το εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Sines, στην περιφέρεια Setúbal, να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως το 2025, δήλωσε την Πέμπτη εκπρόσωπος της εταιρείας.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας δήλωσε ότι η λειτουργία της μελλοντικής μονάδας θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025, ώστε οι μπαταρίες να «φύγουν από το Sines για την Ευρώπη τον επόμενο χρόνο για να εγκατασταθούν σε διάφορα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου» του 2026, δήλωσε στη Lusa ο Nuno Gameiro, ο οποίος εκπροσωπεί την China Aviation Lithium Battery Technology (CALB) στην Πορτογαλία.

Ο Gameiro δήλωσε ότι το πρώτο εργοστάσιο της CALB στην Ευρώπη θα κατασκευαστεί σε διάφορες φάσεις, με την πρώτη να περιλαμβάνει την κατασκευή της βιομηχανικής μονάδας σε «50 από τα 100 εκτάρια» γης. Η πρώτη φάση της επένδυσης, η αξία της οποίας δεν ανακοινώθηκε, «είναι για να φιλοξενήσει το χαρτοφυλάκιο παραγγελιών που [η εταιρεία] έχει ήδη αυτή τη στιγμή» στην Ευρώπη, είπε.

Σύμφωνα με τον αξιωματούχο, σε δεύτερη φάση, το 2028, η εταιρεία σχεδίαζε να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις, καταλαμβάνοντας και τα 100 εκτάρια γης, γεγονός που θα της επέτρεπε να «αυξήσει από 15 σε 45 γιγαβατώρες (GWh)».

Η CALB, εξήγησε, «θα ξεκινήσει με 15 GWh» λόγω της «άμεσης ζήτησης που έχει», αλλά αναμένεται να χρειαστεί «περίπου 100 εκτάρια γης» για να «εξυπηρετήσει τη ζήτηση μέχρι το 2028».

«Αν όλα πάνε καλά, θα υπάρξει η 3η φάση για τον διπλασιασμό του εργοστασίου, καθιστώντας το τόσο μεγάλο όσο το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό [εργοστάσιο], που είναι της Tesla, και θα χρειαστούν άλλα 100 εκτάρια. Έτσι θα καλύψει 200 εκτάρια», δήλωσε.

Σύμφωνα με τον Gameiro, οι μπαταρίες λιθίου που παράγονται σε αυτή τη μονάδα προορίζονται αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό θα έχει «θετικό αντίκτυπο στο ΑΕΠ [Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν], διότι όλες οι πωλήσεις είναι εξαγωγές. Αν όλα πάνε όπως αναμένεται, σε ένα έτος ορίζοντα μεταξύ 2028 και 2030, το εργοστάσιο αυτό μπορεί να αντιπροσωπεύει το 4,2% του ΑΕΠ», είπε.

Σε δήλωσή της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, η CALB ανέφερε την Τετάρτη ότι υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας με θυγατρική εταιρεία του Οργανισμού Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου της Πορτογαλίας (AICEP).

Η συμφωνία με την AICEP Global Parques, διαχειρίστρια της βιομηχανικής και εφοδιαστικής ζώνης Sines (ZILS), προβλέπει την απόκτηση «δικαιωμάτων επιφάνειας για τη δημιουργία ενός παγκοσμίως κορυφαίου, εξαιρετικά ευφυούς, μηχανογραφημένου και αυτοματοποιημένου εργοστασίου, με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα», ανέφερε η εταιρεία.

Σύμφωνα με την China Automotive Power Battery Industry Innovation Alliance, μια ένωση του κλάδου, η CALB ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος κινεζικός κατασκευαστής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021.

Lusa.pt | Μεταφρασμένο από Σπύρος Σιδέρης

Εκτύπωση  

Προηγούμενο άρθροΑυτοκίνητο: Η Stellantis επενδύει στις κυψέλες υδρογόνου
Επόμενο άρθροΤην μετατροπή πλοίου σε ηλεκτρικό και τη δρομολόγηση του σε πορθμειακή γραμμή προβλέπει πρωτοποριακό πρόγραμμα