Μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και αναδόχου εταιρείας Intrakat υπογράφεται αύριο 4 Μάϊου η σύμβαση κατασκευής του έργου ηλεκτροκίνησης στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα- Βόλος, με αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα από Σ.Σ Λατομείου- ΒΙΠΕ- Βόλος, έργο αρχικού προϋπολογισμού, περισσότερο των 82 εκατ. €.
Οι πολυαναμενόμενες υπογραφές για την σύμβαση ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος, έρχονται σχεδόν ένα και πλέον χρόνο από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και από την έγκριση πολλών μηνών από την Βουλή και βέβαια πολλών χρόνων καθυστέρησης σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό παράδοσης του έργου το 2019.
Έτσι τον Μάρτιο του 2022 είχε ολοκληρωθεί και ο σχετικός έλεγχος για την συμμετοχή των εταιρειών για τα Η/Μ του έργου και πλέον το έργο αύριο θα τεθεί σε κατασκευαστικούς ρυθμούς.
Υπενθυμίζεται πως το έργο ηλεκτροκίνησης μεταξύ των δύο Θεσσαλικών πόλεων θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, καθώς θα αναβαθμίσει την πόλη του Βόλου και θα μπορούν να κυκλοφορούν ηλεκτροκίνητα τρένα, να βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας, ταχύτητας και εμπειρίας των επιβατών.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που έδωσε έκπτωση 37,19% στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021. Είναι το πρώτο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο, που ξεκινά την τρέχουσα δεκαετία και αφορά μάλιστα μια περιφερειακή γραμμή μεγάλης αξίας.
Το αρχικό κόστος του έργου ήταν με ΦΠΑ 82,89 εκατ. ευρώ (66,84 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τα έργα έχει εκτιμηθεί ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, η γραμμή θα μπορέσει να ηλεκτριστεί το 2025.
Λάρισα-Βόλος έρχονται πιο κοντά
Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα.
Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά. Επίσης, ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά.
Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ μαζί με την Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ είναι προσωρινοί ανάδοχοι και για το έργο Β’ φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας. Η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί εντός του έτους, ενώ η ολοκλήρωση των έργων, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, είναι εφικτή για το 2025.
Η χρηματοδότηση των έργων προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, αλλά θα ολοκληρωθούν ως έργα-γέφυρες με το ΕΣΠΑ 2021-2027.