Αρχική Άρθρα-Συνεντεύξεις ΓΡ.ΤΑΣΙΟΣ πρόεδρος ΠΟΞ

ΓΡ.ΤΑΣΙΟΣ πρόεδρος ΠΟΞ

Χρειάζεται υποδομή η υποδοχή ηλεκτρικών αυτοκινήτων των τουριστών

869
0

Τις προοπτικές ανάπτυξης των υποδομών  για την  υποστήριξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων των τουριστικών επισκεπτών της χώρας   αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει λόγω της ενεργειακής κρίσης, αναφέρει σε συνέντευξη του στο electrico.gr  ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων  και πρόεδρος των ‘Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής  κ. Γρ.Τάσιος.

Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:

-Στη σημερινή συγκυρία  προώθησης της ηλεκτροκίνησης  είναι αναγκαία η ύπαρξη υποδομής για τη φόρτιση των οχημάτων. Στην περιοχή της Χαλκιδικής είναι μεγάλος ο αριθμός των τουριστών που φθάνουν οδικώς. Υπάρχει  ικανή υποδομή στις τουριστικές μονάδες για να καλυφθεί η συγκεκριμένη ανάγκη; 

Οι μισές αφίξεις το νομού Χαλκιδικής προέρχονται από τον οδικό τουρισμό, εκτιμούμε περίπου 500.000 με στοιχεία του 2022. Αυτές οι αφίξεις είναι από τις όμορες βαλκανικές χώρες σε μεγάλο ποσοστό και όσον αφορά στο ζήτημα της ηλεκτροκίνησης, αυτή τη στιγμή είναι σε υβριδική κατάσταση. Λίγα είναι τα αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφόρησαν ηλεκτρικά και ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχουν στο σύνολο το νομού οι απαραίτητες υποδομές για φόρτιση. Μόνο σε λίγα πρατήρια και αντίστοιχα σε ξενοδοχεία τα οποία έχουν προβεί σε συνεργασίες με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.   

-Πόσο ρεαλιστική θεωρείται την αύξηση της ηλεκτροκίνησης στη δεδομένη οικονομική συγκυρία; 

Σίγουρα η κατάσταση επεκτείνεται γοργά όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, όμως ακόμη και οι καταναλωτές και οι πελάτες του τουρισμού για παράδειγμα σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ή αντίστοιχα η ηλεκτροκίνηση εντός ξενοδοχείου με εταιρικά αυτοκίνητα κλπ., είναι ακόμη σε χαμηλό επίπεδο διότι δεν υπάρχει η απόλυτη σιγουριά του after sale, δηλαδή αν θα υπάρξει πρόβλημα τεχνικό, πως θα αντιμετωπιστεί άμεσα. Επιπλέον λόγω της πανδημίας υπάρχουν πολλά ζητήματα ανοιχτά (εργοστάσια εξωτερικού, προμήθειας ανταλλακτικών αυτού του επιπέδου κ.α.), συνεπώς ακόμη είναι φειδωλή η αντιμετώπιση από το σύνολο των επιχειρήσεων, αλλά το βλέπουμε και στους ίδιους τους πελάτες. Εκτιμώ ότι σε μια τριετία ή πενταετία αυτό θα έχει αλλάξει ριζικά.  

-Ως τουριστικός παράγων  βλέπετε να  προωθείται η ηλεκτροκίνηση και σε θαλάσσια σπορ; 

Τα θαλάσσια σπορ αυτή τη στιγμή έχουν πολύ μικρή απόδοση σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, ίσως στο μέλλον να αποκτήσουν και αυτά ταυτότητα αλλά έχει να κάνει με την χρήση από τους πελάτες, δηλαδή τους τουρίστες. Σαφέστατα όμως αυτό που είναι το πρώτιστο, είναι να υπάρχει ηλεκτροκίνηση εντός του ξενοδοχείου. Είναι να υπάρχει γενικότερα μια πολιτική, η οποία αναδεικνύει και αυτήν την παροχή υπηρεσίας στο τουριστικό προϊόν της χώρας και κατ’ επέκταση στην όποια επιχείρηση.  

-Πόσο επιδρά κατά την άποψη σας θετικά στην εικόνα μιας περιοχής η χρήση ηλεκτροκίνητων μέσων από τις δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες; 

Σίγουρα είναι μια υπέρβαση για την Ελλάδα, εάν αυτό συμβεί, γιατί δυστυχώς σε πολλές περιοχές της χώρας, όχι μόνο στις νησιωτικές, αλλά και σε ηπειρωτικές, βλέπουμε την αστικού τύπου συγκοινωνία να είναι ελλιπής. Όταν αυτό συμβαίνει για τουλάχιστον τρεις με πέντε μήνες εσωτερικά σε έναν τουριστικό προορισμό, δεν θα περιμέναμε να αλλάξει άρδην η κατάσταση από τη μια στιγμή στην άλλη, με την ηλεκτροκίνηση. Από την άλλη πλευρά, σίγουρα είναι πρόκληση για όλους, οι δημόσιες μεταφορές να είναι οι πρώτες οι οποίες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα. Αναμένουμε να δούμε τις όποιες πρωτοβουλίες αναληφθούν για να υπάρχουν και αντικαταστάσεις σε οχήματα, είτε είναι μαζικής μεταφοράς, είτε αντίστοιχα σε επίπεδο αυτοδιοίκησης.  

-Ποιες οι συνέπειες της ενεργειακής κρίσης στη λειτουργία των τουριστικών μονάδων στην περιοχή σας; 

Εδώ και αρκετό καιρό, από τον Αύγουστο του 2021, με την έναρξη της ρήτρας αναπροσαρμογής, έχουμε δει μια εντελώς διαφορετική κατάσταση όσον αφορά τους λογαριασμούς. Αυτό έχει αυξήσει πάρα πολύ τα λειτουργικά μας κόστη, 30% – 40% ανά δωματιοδιανυκτέρευση και δεν είναι μόνο η ενέργεια, είναι και οι αντιδράσεις που επέρχονται από αυτήν, η αλληλεπίδραση δηλαδή που υπάρχει στα διατροφικά είδη και στην αύξηση των τιμών, η οποία είναι σκαρφαλωμένη τουλάχιστον στο 12% με 15%, απόδειξη ότι ο τιμάριθμος «τρέχει», με αποτέλεσμα αυτό να δημιουργεί σημαντικό ζήτημα καθημερινής λειτουργίας στα ξενοδοχεία. Δεν είναι τυχαίο ότι υπολογίζουμε πως στο τέλος της σεζόν, τα λειτουργικά κέρδη των επιχειρήσεων θα είναι μικρότερα από τα αναμενόμενα, κυρίως στα πέντε αστέρων ξενοδοχεία που είχαν και τη δυνατότητα να έχουν μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές.   

Γρηγόρης Τάσιος

Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) & Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής (ΕΞΧ) 

Προηγούμενο άρθροΜε ηλεκτρικά οχήματα ενίσχυσε τον στόλο του ο δήμος Ασπροπύργου
Επόμενο άρθροΑυτοκίνητο: Η Κίνα πρωτοστατεί στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως